• 3e overwinning op rij voor Roosendaal

30 oktober 11.45 uur RKVV Roosendaal JO15-1 vs. OJC Rosmalen JO15-1

Vandaag 30 oktober op een regenachtig Sportpark Hulsdonk de wedstrijd van Roosendaal 015 tegen OJC Rosmalen.
    Roosendaal begint ditmaal sterk en fel aan de wedstrijd. De eerste duels worden gelijk gewonnen, al kan dit nog niet worden omgezet tot gevaarlijke aanvallen. Er volgt in de 8e minuut een corner. De keeper van Rosmalen probeert de bal weg te werken, echter de rebound wordt door een goed oplettende Kyan goed afgemaakt, 1-0 Roosendaal!
    Na 10 minuten komt Rosmalen ook meer in het spel voor en volgt de eerste aanval van Rosmalen. Een goede tackle van een Roosendaalse verdediger en een redding van de keeper zorgen ervoor dat een grotere kansen voorkomen wordt. Rosmalen combineert daarna goed wat resulteert in een paar kleine kansjes. In de 14e minuut zorgt goed positiespel ervoor dat Roosendaal lang in balbezit blijft. Er volgt een aanval over rechts, Stijn komt helaas door goed verdedigen van de Rosmalen-verdediger net niet tot een voorzet. Rosmalen combineert in de 20e minuut goed tussen de linies van Roosendaal door en zet de aanval in over links. Het schot van de aanvaller gaat over. In de 25e minuut krijgt Roosendaal een vrije trap halverwege de helft van Rosmalen. Deze weet helaas een geheel vrijstaande Kyan achterin bij de tweede paal net niet te bereiken. Rosmalen blijft sterk aan de bal en in de duels. Roosendaal kan er maar niet meer uit komen. In de 31e minuut komt Roosendaal via Stijn met een goede aanval toch nog dicht bij de goal van Rosmalen. Kyan kan helaas net niet afmaken. Ook een afstandsschot van Jelle gaat over. Net voor rust nog een vrije trap van grote afstand van Siraç. Deze gaat over. 1-0 rust.

Ook na rust begint Roosendaal scherp. Youri komt na goed doorzette twee tegenstanders voorbij en geeft een goede voorzet af. Rayane kan er net niet voldoende bij om gelijk de 2-0 te maken. Roosendaal geeft verdedigend weinig weg meer. Na een goede onderschepping op het middenveld komt via Siraç de bal weer bij Youri terecht. Een mooi actie en goede voorzet zetten Rayane vrij voor de goal. Helaas eindigt de poging van Rayane op de paal. In de 20e minuut van de tweede helft weer een aanval van Roosendaal welke eindigt met een schot van Youri die wordt gered door keeper van Rosmalen. Rosmalen wisselt aanvallend en gaat nog meer de aanval zoeken om de gelijkmaker te maken. Door goed verdedigen van het middenveld en de verdedigers worden de aanvallen niet echt gevaarlijk. In de 27e minuut toch een aanval van Rosmalen welke eindigt met een schot op goal, maar dan is er altijd nog de keeper die goed redding brengt. Het spel gaat hierna op en neer waarbij Roosendaal wel de controle over de wedstrijd houdt. In de 33e minuut kan de de corner mee naar voren gekomen Koen binnenkoppen bij de tweede paal. 2-0 Roosendaal! Rosmalen gelooft er die laatste minuten niet meer in en Roosendaal speelt te wedstrijd gecontroleerd uit. Eindstand 2-0.