• De hoofdsponsor van het Nederlands elftal heeft besloten een intensief sponsorschap aan te gaan met RKVV Roosendaal.ING is duidelijk zichtbaar op de vereniging.Financieel fitING wil met dit initiatief een structurele bijdrage leveren aan het waarmaken van de ambitie van amateurverenigingen. Een belangrijk onderdeel daarvan is de financiële gezondheid van de verenigingen. De ING wil ook het amateurvoetbal in Nederland helpen Financieel fit te worden. Binnen het sponsorschap helpt de ING dan ook de verenigingen met kennis en advies om hun financiële huishouding gezond te maken en te houden.Oranje is liefde voor voetbal, Oranje is INGING heeft er voor gekozen zich voor lange tijd, tot 2018, te verbinden aan de KNVB en het Nederlandse voetbal. Om het Nederlandse voetbal echt verder te helpen wil de ING een betrokken en actieve sponsor zijn die veel meer doet dan logo's plakken en borden neerzetten.Johan van der Zanden, Directeur Communicatie ING Nederland: "Deze structurele aanpak, waarbij we het amateurvoetbal echt omarmen, is hier een bewijs van. Natuurlijk zullen we meer zichtbaar zijn in het amateurvoetbal in Nederland. Maar het belangrijkste is dat we samen met de clubs kijken hoe we met kennis en advies hun financiële huishouding kunnen verbeteren. Hiermee dragen we bij aan een gezonde amateurtak binnen het Nederlandse voetbal."Bakermat van het Nederlandse voetbalVoetbal begint bij de amateurvereniging. Amateurverenigingen zijn daarmee de bakermat van het Nederlandse voetbal. Daar wordt de liefde voor voetbal geboren, gekoesterd en gedeeld. Door spelers en speelsters, scheidsrechters, barmannen en -vrouwen, bestuursleden en natuurlijk supporters. Ook staan amateurverenigingen aan de basis van de maatschappelijke rol van het Nederlandse voetbal. De verenigingen zijn belangrijk voor de jeugd, voor hun ouders en voor de wijken waar ze gevestigd zijn. Daarom zet de ING zich als hoofdsponsor van de KNVB ook met volle overgave in voor het amateurvoetbal in Nederland.