• Overschrijven van en naar RKVV Roosendaal

Nieuwe manier van overschrijven
    Hoe gaat het in zijn werk?

Bij RKVV Roosendaal komen voetballen

Een speler die bij RKVV Roosendaal wilt komen voetballen meldt zich eerst aan als nieuw lid(zie inschrijven). Na voldaan te hebben aan de daarbij vermelde voorwaarden komt hij eerst op de wachtlijst. Pas als er plaats is wordt de overschrijving aangevraagd. De speler dient zich echter bij zijn huidige vereniging wel af te melden en te zorgen dat daar geen blokkade staat op zijn lidmaatschap(zie blokkade)

Bij een andere vereniging gaan voetballen

Als men bij een andere vereniging wilt gaan voetballen dan meld men zich af bij RKVV Roosendaal en schrijft zich in bij de nieuwe vereniging. Deze vereniging vraagt de overschrijving aan. RKVV Roosendaal verleend alleen goedkeuring als er voldaan is aan alle verplichtingen, contributie, inleveren kleding ed. Is dit niet zo dan wordt er een blokkade ingesteld.

Bij goedkeuring van de overschrijving, wordt deze speler direct overgeschreven en kan hij uitkomen voor de nieuwe vereniging.
    Als het systeem de overschrijving blokkeert geeft het aan welke redenen er zijn de aanmelding (nog) niet door te voeren. Ook dan volgt er een mail aan de betrokken verenigingen.

Overschrijven van A-categorie

Een overschrijving van A-categorie naar A-categorie dient voor 15 juni ingediend te zijn!

Blokkade?
    Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn! Op dit moment (tot het begin van de overschrijvingsperiode) is in principe alleen overschrijving mogelijk binnen de categorie-B. De betreffende speler moet dan hebben voldaan aan de financiële verplichtingen en worden afgemeld bij de oude vereniging. Deze overschrijving wordt dan direct goedgekeurd.

Als de oude vereniging niet akkoord is, omdat het lid bijvoorbeeld (nog) niet aan zijn financiële verplichtingen heeft voldaan, dan kan de vereniging dat via een blokkade in het systeem vastleggen. Als het lid alsnog aan de verplichtingen heeft voldaan, kan de blokkade worden verwijderd en volgt goedkeuring van de overschrijving.

Een blokkade kan ook verband houden met het niveau van de speler (categorie-A). In deze periode van het jaar moet in dat geval aan de bond per email worden aangegeven, waarom deze speler dispensatie zou moeten krijgen. Als de KNVB hiervoor dispensatie verleent, is daarna ook deze overschrijving verder akkoord en kan de betreffende speler uitkomen voor de nieuwe vereniging.

Alle overschrijvingen die tussen 5 maart en 15 juni worden ingediend, worden niet eerder dan 1 juli in Sportlink doorgevoerd.