• Roosendaal JO15-1 kroont zich tot kampioen na zinderende laatste speeldag!

Onder grote publieke belangstelling en met mooie sfeeracties wordt op 28 mei de thuiswedstrijd tegen Feyenoord gespeeld. Bij een overwinning weet Roosendaal zeker kampioen te zijn, andere resultaten zorgen voor afhankelijkheid van de wedstrijd JVOZ-’t Zand. De spanning zat er dan ook goed op. Maar ook de gedrevenheid en de wil om te winnen.

Roosendaal begint dan ook fel aan de wedstrijd. Dit levert al in de tweede minuut de eerste mogelijkheid op voor Roosendaal. Luca verovert de bal op het middenveld, speelt Kyan aan op de rechtervleugel en die probeert Siraç met een steekpass vrij te spelen voor de keeper. Pass is helaas net te hard waardoor de keeper kan pakken. Feyenoord valt ook aan, willen niet verliezen en in de 3e min. volgt een actie van Feyenoord over de linkerkant. De aanvaller komt naar binnen en schiet op goal. Het schot kan worden gepakt door keeper Sid. Roosendaal bouwt weer op en verdient een vrije trap op ongeveer 25 meter van de goal van Feyenoord. Siraç probeert het direct maar de poging mist kracht waardoor de keeper de bal simpel kan pakken. Hierna weer een aanval over rechts van Feyenoord. De snelle buitenspeler weet de bal terug te leggen op de rand van de zestien, maar doet dit vanuit buitenspelpositie, waardoor de ingeschoten bal erna voor niets was. Feyenoord trekt het spel meer naar zicht toe. Bij een aanval in de 10e min. van Feyenoord komt de buitenspeler tot de achterlijn. Kenzo verdedigt goed waardoor er geen voorzet komt maar wel een corner voor Feyenoord. Deze wordt onschadelijk gemaakt door Roosendaal, goed uitverdedigd door Koen. In de 12e min. een aanval over links van Roosendaal. Rayane vecht het duel met zijn tegenstander uit en weet vanaf de rand van de zestien voor te geven. De bal kan worden uitverdedigd door een verdediger. Na 17 min. spelen weer een aanval van Roosendaal, ditmaal door het centrum. Lars geeft een mooi steekpass op Siraç maar de keeper is ver genoeg uit zijn goal gekomen om de bal nog weg te kunnen werken. Spel gaat hierna op en neer maar vooral op het middenveld zonder kansen aan beide kanten. Feyenoord wel iets meer balbezit maar Roosendaal verdedigt sterk als collectief en geeft niks weg. In de 29e min toch een corner voor Feyenoord, deze wordt gepakt door Sid die direct ver uitschiet. Siraç weet de bal te controleren en een diepe pass te geven naar Rayane op de linkerkant. De keeper zit er weer goed tussen waardoor het niet echt gevaarlijk wordt. Er wordt gerust met een 0-0 stand.

Direct na rust een aanval van Roosendaal over de linkerkant, Jelle doet een poging op goal maar zijn schot gaat ruim over. Ook Feyenoord valt aan en dit levert in de 7e van de tweede helft een eerste schot op. Maar ook deze gaat ruim over. Feyenoord neemt weer het initiatief aan de bal en Roosendaal loert op de snelle omschakeling bij balveroveringen. In de 54e min. een aanval van Feyenoord over links, Jesse weet de pass naar de linksbuiten goed te onderscheppen en drijft met bal verder op richting middenveld. Hij ziet Siraç de ruimte zoeken naar de rechterkant en die krijgt de bal goed in de loop aangespeeld. Met een mooie actie omspeelt Siraç direct zijn tegenstander en kan op de keeper af. Zijn schot verdwijnt keurig in de verre hoek, 1-0 Roosendaal in de 55 min! Met nog een kwartier spelen heeft Roosendaal het kampioenschap in het zicht.

Feyenoord geeft zich echter niet gewonnen en wisselt direct aanvallend en gaat op zoek naar de gelijkmaker. Ook gaan zij met meer aanvallers spelen. Roosendaal brengt ook een paar verse spelers in en past zich tactisch aan om de wedstrijd winnend af te sluiten. In de 62e min. een Feyenoord-aanval over rechts, Tijn en Lars weten samen de voorzet van de aanvaller onschadelijk te maken. Er wordt direct de diepte gezocht maar de pass wordt onderschept door een Feyenoord-verdediger. Feyenoord speelt inmiddels nog maar met drie man achterin, de laatste man is mee naar voren gestuurd. Feyenoord probeert met lange hoge voorzetten gevaarlijk te worden. Roosendaal verdedigt dit, zoals eigenlijk het hele seizoen al, goed en ook al is er wel dreiging van Feyenoord echt tot gevaarlijke aanvallen leidt dit niet.
    Twee minuten voor tijd probeert de rechterbuitenspeler van Feyenoord weer zo’n voorzet te geven, maar tot ieders verassing valt deze bal direct in de verre bovenhoek en is het plots 1-1. Met dit resultaat is Roosendaal niet zeker van het kampioenschap. Er wordt nog geprobeerd in de laatste minuten gevaarlijk te worden en voor de winst te gaan, tegelijkertijd is een gelijkspel altijd nog een beter resultaat dan een verlies. Roosendaal speelt nog een paar keer de lange bal naar voren, maar de haastigheid en vermoeidheid maken deze passes onnauwkeuriger waardoor Roosendaal niet echt gevaarlijk meer kan worden. Na twee minuten blessuretijd fluit de scheidsrechter af waarna de spelers van Roosendaal moe en teleurgesteld neervallen. Eindstand 1-1.

Roosendaal heeft met een uitgespeelde wedstrijd meer op dat moment twee punten voorsprong op ’t Zand die hun wedstrijd op dat moment spelen tegen JVOZ. De Roosendaal selectie verzamelt op plein om samen met het publiek de tussenstand van deze wedstrijd te volgen. Ruststand aldaar was 2-1 voor JVOZ waarmee Roosendaal dan toch kampioen zou worden. De spanning was voelbaar bij iedereen, spelers liepen onrustig op en neer, gingen nog maar eens naar de toilet of trapten een balletje om maar beetje de tijd door te komen. Vlak voor tijd maakt ’t Zand alsnog 2-2 begrijpen we via de App. Nu wordt het nog spannender want er is nog een punt voorsprong, maar ’t Zand mag niet winnen. JVOZ weet de resterende tijd uit te spelen zonder tegengoals en dan komt dus het verlossende bericht binnen op de App. 2-2 eindstand aldaar waardoor Roosendaal 1 punt voorsprong houdt in het eindklassement en Kampioen is geworden van de 5e Divisie!! Het dak gaat eraf en het bleef nog lang onrustig in Roosendaal 😉!