Selectie Roosendaal 1 krijgt al duidelijke vorm voor het aankomende seizoen!

Terwijl iedereen nog hoop heeft, dat het huidige voetbaljaar met wat wedstrijden afgesloten kan worden is de staf van ons 1e elftal al druk bezig om het elftal voor het aankomend seizoen rond te krijgen. Daarin is hoofdtrainer Mark Klippel al een eind op weg en krijgt de selectie voor het aankomende seizoen al wat duidelijke contouren.

Staf
    Naast hoofdtrainer Klippel zullen ook Jos Nollen (leider), Pierre Kop (verzorger), Anton van Osta (keeperstrainer), Terry Jager en Remco Broos (ass. trainers) hun rol bij het 1e elftal blijven vervullen.

Spelersgroep:
    De staf blijft dus voor een groot deel in tact. Dit geldt ook voor de spelersgroep, want van de huidige groep zullen de volgende spelers ook volgend jaar in ieder geval actief blijven binnen onze selectie: Roy de Weert, Barry Knook, Koen van Aert, Koen Plank, Kilian Schaap, Sam Goossens, Rik Ermen, Kevin Jurgens, Yves van der Vloet, Jorik van der Heijden, Dylan Mathijssen, Luke van Broekhoven, Thijs de Wit, Luuk Frankfort en Sam Wortman.

Ook is duidelijk geworden dat de volgende spelers (i.v.m. werkgerelateerde of persoonlijke redenen) zullen stoppen met selectie voetbal binnen onze vereniging: Jaimy Bakkenes, Tom v.d. Borst, Mohamed El Mekkaoui en Wesley Kotta.

De gesprekken met de overige spelers van het 1e elftal lopen momenteel nog en zodra er vanuit hen meer duidelijkheid is, zullen we dat ook via deze weg communiceren. Uiteraard is ook al gesproken met spelers van het 2e elftal die de stap kunnen maken naar het 1e team. Hierover zullen we binnenkort hopelijk meer bekend kunnen maken.

Jeugdspelers:
    Zoals bekend is een belangrijk speerpunt binnen onze vereniging de doorstroom van eigen jeugdspelers naar de selectie. Samen met Jorden Koevoet (TC – selectie elftallen) en in overleg met Jeroen van Empel (trainer o19), heeft hoofdtrainer Mark Klippel met 4 spelers die de overstap naar ons 1e elftal kunnen maken al een gesprek gehad. Er wordt veel verwacht van deze talenten en het viertal heeft ook unaniem aangegeven om volgend jaar voor hun kans in het 1e elftal te willen vechten.

De spelers die in de voorbereiding daarom zullen starten bij het 1e team zijn: Ono Verwaijen, Meck Verstraeten, Jur Uijtdewilligen en Jesper de Wit. Zo vroeg in het jaar heeft hoofdtrainer Mark Klippel dus al een hoop duidelijkheid gekregen en de zaakjes aardig op orde. Hij is zelf zeer tevreden over dit proces: “Ik ben heel blij met de spelers die we hebben kunnen behouden voor ons 1e elftal. Daarnaast heeft de jeugd die doorkomt veel potentie.

We zullen de komende weken de groep compleet maken en staan uiteraard ook open voor spelers van buiten onze vereniging die op een specifieke positie inzetbaar zijn. Alle gesprekken lopen inmiddels dus ik hoop in de maand maart heel veel rond te hebben”.

De selectie bulkt nu al van het talent en het merendeel is afkomstig uit onze eigen jeugdopleiding. Een dik compliment naar de Technische coördinatoren van onze jeugdafdeling. Het is nu zaak om de selectie aan te vullen met wat ervaring en specifieke kwaliteiten en dan staat er een team die de drive heeft om stappen te maken in deze 2e klasse met misschien wel een knipoog naar een niveautje hoger. We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.