• Coronamaatregelen

Corona Maatregelen vanaf 5 JUNI!

Na de aangekondigde versoepelingen per 5 juni 2021 zijn dit de meest in het oog springende maatregelen voor onze voetbal club!

Wedstrijden en trainingen!

Het is voor jeugdvoetballers weer mogelijk om wedstrijden te spelen tegen teams van andere verenigingen. (Regio-cup)

Senioren mogen onderling trainingswedstrijdjes spelen bij de eigen vereniging zonder beperking in en zonder dat er onderling 1,5 meter afstand gehouden hoeft te worden.

Kleedlokalen!

Met de verruimde maatregelen is ook bekend geworden dat de kleedkamers en douches weer mogen worden gebruikt. Uiteraard nog wel met de basismaatregelen in acht nemend, denk bijvoorbeeld aan de anderhalve meter afstand.

Publiek/ toeschouwers!

Op sportaccommodaties zijn alle personen welkom die een rol hebben bij het organiseren van trainingen en/of wedstrijden. Bij binnensportlocaties geld een maximum van 50 personen per ruimte. Publiek en ouders mogen zowel binnen als buiten niet op de accommodatie aanwezig zijn. Uitzondering hierop zijn ouders/ verzorgers die vervoer naar uitwedstrijden verzorgen in verband met de KNVB Regiocup. Zij vallen onder teambegeleiding en mogen dus op de sportaccommodatie aanwezig zijn.

Sportkantine en terrassen!

Sportkantines en terrassen mogen open tussen 06.00 en 22.00 uur. Een vaste zitplaats aan een tafel is verplicht. Zitplaatsen aan de bar zijn niet toegestaan. Zowel in de sportkantine al op het terras zijn maximaal 50 personen toegestaan. Reserveren, registratie en gezondheidscheck zijn verplicht. Er mag voor maximaal 4 personen tegelijk worden gereserveerd. Dit is met uitzondering van kinderen tot en met 17 jaar en personen uit hetzelfde huishouden.

Tot aan de zomer volgen nog diverse besluitmomenten waarop door het kabinet knopen worden doorgehakt over welke ruimte er is voor versoepelingen. Deze FAQ wordt na ieder besluitmoment bijgewerkt.

Gezien de ervaringen van de laatste weken waarin jullie hebben laten zien flexibel te kunnen zijn wanneer de spelregels veranderen zijn we ervan overtuigd dat we samen met elkaar ook nu weer kunnen voldoen aan bovenstaande afspraken. Toon begrip naar elkaar en durf elkaar ook aan te spreken wanneer het even niet goed gaat. Dit is in het belang van ons allemaal.