• JEKA-Roosendaal

De eerste wedstrijd na de winterstop ging uit tegen JEKA en eindigde net als eerder thuis in de kleinst mogelijke overwinning. Pas in de 70e minuut wist Thijs de Wit koppend uit een corner van Kevin Jurgens het enige doelpunt te scoren en daarmee behaalde Roosendaal een dik verdiende overwinning in een sportieve wedstrijd.

In de eerste 20 minuten was het voor beide teams aftasten en viel er weinig te beleven op het veld en voor de meegereisde supporters die niet bepaald warm werden van het getoonde spel. Roosendaal was wel meer in balbezit maar was het JEKA dat in de 22e minuut het gevaarlijkst was toen een aanvaller i.p.v. zelf te schieten een voorzet gaf in het niemandsland en even later wist Cedric Cornec een schot te blokken en zo een onverdiende achterstand voorkwam. De rood-witten behielden het betere spel zonder tot 100% kansen te komen maar kwamen goed weg toen een steekpass door ons centrum net niet onder controle gebracht kon worden door een van hun aanvallers.

JEKA werd langzamerhand iets sterker en moest Jesper ten koste van geel erger voorkomen toen hun spits door het centrum dreigde door te breken en zagen we de toegekende vrije trap op de kruising belanden.

Nog voor rust kreeg Jur Uitdewilligen geel voor gevaarlijk spel en konden de spelers én supporters zich daarna gaan warmen, want koud was het.

We hadden 45 minuten geen hoogstaand voetbal gezien zonder doelpunten die er misschien wel waren gekomen als er bij de momenten waarbij veel ruimte ontstond achter hun verdediging de lange bal werd gehanteerd.

Al snel in de 2e helft was Roosendaal dicht bij het openingsdoelpunt toen Thijs fraai wegdraaide en de bal door de lat gekeerd zag worden en Jur zijn schot net over en naast zag gaan terwijl hij even later, na een goede actie van Thomas Rebers, weer net geen doel trof.

JEKA kon er niet te veel tegenoverstellen al moest Roy de Weert wel een paar keer handelend optreden en wist vooral in de laatste 10 minuten met goede reflexen de zege veilig te stellen, Roosendaal was immers in de 70e minuut op een verdiende voorsprong gekomen door Thijs.

Jeroen Molenaar, geel in de 69e minuut, zag ook nog zijn vliegend schot vanaf 25 mtr. net naast het doel verdwijnen.

De jonge uitstekend leidende scheidsrechter liet alles wat Roosendaal was even schrikken maar trapte niet in de schwalbe van een JEKA-speler binnen de 16 en trakteerde hem daarop terecht met een gele kaart.

Trainer Mark Klippel wisselde Jur, die een ongelukkige wedstrijd speelde, voor junior Reza de Man en de moegestreden Thomas voor de van vakantie teruggekeerde Kilian Schaap. Ook junior Sam Bielok, net als Reza mede door de blessureperikelen van enkele basisspelers toegevoegd aan de selectie , mocht ook weer zijn speelminuten maken. Nadat Thijs in de 93e min. nog geel moest incasseren floot de scheidsrechter af en waren de eerste drie punten na de winterstop binnen en staan we nog vaster in het “linkerrijtje”! Wellicht dat we a.s. zondag tegen Antibarbari revanche kunnen nemen voor de eerder geleden verdiende maar geflatteerde 4-1 nederlaag in Rotterdam en er een nog mooiere klassering in zit.

SUCCES! HaDee.