•
    Onze Rood-Witten moesten naar de kampioenen om proberen revanche te nemen voor de eerdere 1-3 geleden nederlaag op Hulsdonk maar vooral ook om de kleine kans op een nacompetitieplaats te verzilveren. RBC, dat in zijn sterkste opstelling begon, wilde zeker de competitie goed afsluiten en was al in de 8e minuut bijna succesvol toen een hard schot niet direct klemvast en via de borst van Roy de Weert tussen een mêlee van spelers uiteindelijk uit het zestienmetergebied gewerkt kon worden. RBC beperkte zich door behoedzaam de bal rond te spelen terwijl Roosendaal eenmaal in balbezit de aanval opzocht. Dylan Mathijssen dreigde door te breken maar werd professioneel ten koste van een gele kaart afgestopt. Eenzelfde lot verging even later Kevin Jurgens toen hij in de 35e min. in de 16 werd neergelegd. De scheidsrechter zag er geen overtreding en dus geen strafschop in. Jammer genoeg moest junior Reza de Man, die zijn directe tegenstander handenvol werk bezorgde, zich in de 40e min. door een liesblessure laten vervangen waarmee de angel uit de Roosendaalvoorhoede verdween. Reza werd vervangen door Thomas Rebers.
    Net voor de rust kwam RBC, dat op routine het spel beheerste, kansrijk voor Roy die met zijn voeten een achterstand voorkwam.

In de rust voerde de trainer van RBC Ruud Pennings enkele wissels door en kwam er een feller RBC uit de kleedkamer en drukte Roosendaal terug op eigen helft.
    Zij kwamen goed weg toen in de 49e min. Karim Didi vanaf de 16 een vrije trap achter een kansloze Roy op de lat plaatste.
    Zowel RBC als Roosendaal legden nou niet bepaald een hoogstaand spelletje op de mat waarbij beide verdedigingen moeilijk te passeren bleek. Vooral Meck Verstraaten die zijn in de rust gewisselde tegenstander niet eenmaal voorbij zag gaan bleef ook zijn vervanger de baas. (Opa en RBC-icoon Louis zal trots geweest zijn)
    Net als zijn collega voerde Mark Klippel lopende de wedstrijd zijn maximale aantal wissels door. Zo kwamen Youri v. Deventer na maandenlang getobd te hebben met een liesblessure, Sven v. Est, de pas 16-jarige Mhamed Hiddouch en Tim v. Tilburg in het veld. Roosendaal ging achter 1 op 1 spelen en regelmatig met 5 aanvallers lukte het niet hun geroutineerde verdedigers te verschalken, al hadden zij daar wel een viertal gele kaarten en misschien wel rood (Perry Bierkens) voor nodig? Kort voor het einde manoeuvreerde Jorik v.d. Heijden zich door het centrum in kansrijke positie en op Matthias Deleij afging. De doelman, die een toch wel ‘n makkelijke middag beleefde, hoefde ook nu weer niet in actie te komen. Jorik twijfelde even tussen zelf schieten of afgeven aan de meegekomen Mhamed en gaf zo invaller Nezar Berdai de gelegenheid om op het laatste moment met een perfecte bloktackle een nederlaag te voorkomen.

De enige echte stadsderby, waar weer geen enkele letter in een voorbeschouwing of wedstrijdverslag in de BNdeStem was besteed, eindigde in een terechte puntendeling in een weer sportieve wedstrijd. Onze zeer jeugdige ploeg behaalde hiermee geen nacompetitie maar kan tevreden teugzien op een geslaagd seizoen door in het linker rijtje op een mooie 5e plaats te eindigen.
    De ervaring, opgedaan in het afgelopen seizoen, nemen we mee naar de komende jaren en wie weet valt er in het volgend seizoen iets moois te behalen.
    Rest mij RBC langs deze weg nog te feliciteren met hun kampioenschap en Mark Klippel te bedanken voor zijn inzet en met zijn staf veel succes te wensen in de eerste klasse.
    Spelers die gaan, succes bij hun nieuwe club. Spelers die komen, succes en vooral veel plezier bij de mooiste en gezelligste club van Nederland. Dat laatste bleek weer tijdens de “Terugkomdag” van afgelopen zondag!

HaDee.