• at de wedstrijd tegen Virtus op Hulsdonk een heel andere kon gaan worden dan de eerdere in Zevenbergen, die met 0-2 gewonnen werd door onze Rood-Witten, kon men redelijke wijze verwachten. Virtus was aan een opmars bezig en was zich langzamerhand uit de onderste regionen aan het werken.
    Al snel bleek dat er inderdaad een ander Virtus op het veld te staan en bereid was strijdend tot het uiterste te gaan in een wedstrijd die zich zou gaan ontwikkelen tot een tot nu toe voor Roosendaal slechtste wedstrijd.
    In de eerste 20 min. was er dan ook niets opwindends te melden en kenmerkte zich door veel balverlies op ons middenveld waar Virtus amper van wist te profiteren. Tot in de 25e min. na alweer balverlies op het middenveld de 0-1 viel na een vlot lopende aanval via links. Slechts Thijs de Wit zorgde even voor het enige ophef van Roosendaalse kant toen hij bij een aanval over rechts de bal hem net niet bereikte en even later Kevin Jurgens zijn slap schot naast zag gaan.

Net na de rust was Roosendaal via Thijs dichtbij de gelijkmaker maar kreeg hij kort voor doel de bal niet goed onder controle en i.p.v. 1-1 werd het bijna een paar minuten later na een goed opgezette aanval over links bijna 0-2.
    Roosendaal werd door het inbrengen van balveroveraar Sven v. Est iets sterker, hij voorzag ook de voor Jeroen Molenaar ingekomen snelle Reza de Man van enkele goede dieptepasses. Met het inbrengen van Reza en Youri v. Deventer voor de licht geblesseerde Jorik v.d. Heijden kwam er ook meer snelheid in de ploeg.

Het niveau van de wedstrijd bleef echter onder de maat en werd in de 75e min. nog ontsierd nadat een speler van Virtus natrapte en de scheidsrechter niet anders kon doen dan rood geven.
    Er ontstond grotendeels buiten het gezichtsveld van uw scribent een opstootje en stuurde de scheidsrechter beide teams naar binnen voor een korte afkoelingsperiode.
    Na de hervatting verscheen Sam Bielok in het veld voor Cedric Cornec. Omdat de reserves opgebruikt waren kon later de aan zijn hamstring geblesseerde Thomas Rebers niet meer vervangen worden.
    Roosendaal was niet bij machte de numerieke meerderheid uit te buiten, sterker nog, bij een uitbraak van Virtus eindigde de bal op de 11 meter en dat betekende een 0-2 nederlaag.
    Een slechte wedstrijd om snel te vergeten.
    Een disciplinaire actie zal op zijn plaats zijn voor hen die (mede) verantwoordelijk zijn voor het voor Roosendaal onwaardige opstootje langs de zijlijn.

HaDee